Król retro chic – Alessandro Michele

alessandro michele

Zaledwie rok wystarczył mu by zrewolucjonizować myślenie o jednej z najpopularniejszych światowych marek modowych. Jego torebka Dyonisus to sprzedażowy hit, a granny chic stał się jednym z najbardziej pożądanych. Alessandro Michele zdecydowanie wyróżnia się tym, że ma swoją spójną, bardzo specyficzną stylistykę. Czego o nim nie wiemy?

Awans na gwiazdę świata mody

Mimo że z marką Gucci związany był od wielu lat, pierwsze wzmianki na jego temat pojawiły się w drugiej połowie stycznia 2015 roku. To właśnie wtedy z projektanta dodatków i akcesoriów awansował na dyrektora kreatywnego domu mody, zastępując tym samym Fridę Giannini. O jego biografii mówi się niewiele. Wiadomo, że urodził się w Rzymie w 1972 roku, a mody uczył się na Academi di Costume e di również w stolicy Włoch. Po ukończeniu studiów rozpoczął pracę jako projektant dodatków najpierw w Fendi, a następnie w Gucci. Rok 2015 był przełomem w jego karierze. Co sprawiło, że błyskawicznie zyskał miano jednej z najciekawszych osobowości świata mody?

alessandro michele

Cel: szokować

Ten niepozorny facet z brodą przypominający wokalistę rockowego zespołu od samego początku szokował świat fashion. Na jego pierwszą kolekcję dla Gucci czekali wszyscy, spekulując, jakiego tonu nada jej projektant. Wiadomo było, że będzie to równoznaczne z kierunkiem, jaki obierze marka pod nowym kierownictwem. Mimo licznych domniemywań pierwszy pokaz okazał się nie lada zaskoczeniem, bo zamiast ultra kobiecych stylizacji pojawiły się chłopczyce, które dużo chętniej niż z własnej, czerpią z szaf swoich babć. Eklektyczny miks kwiatów, futer, moherów i przeźroczystości był strzałem w dziesiątkę! Włoska marka zyskała reprezentatywny design, który w mig stał się jednym z najbardziej inspirujących trendów streetwearu.

Dlaczego granny chic?

Alessandro Michele wraz ze swoim pomysłem na nową stylistykę marki doskonale wpisał się w nurt, który promował w modzie ludzi starszych. Wszechobecny kult młodości stawał się nudny i męczący, dlatego projektanci coraz częściej zatrudniali do kampanii dojrzałe kobiety. Modne stały się też włosy zafarbowane na siwo. Temu trendowi uległy między innymi Rihana czy Lady Gaga. Nie można też zaprzeczyć faktom, że babciny look wylansowany przez Michele’a stał się jednym z najbardziej pożądanych. Projektant udowodnił zarówno, że moda nie jest tylko dla ludzi młodych, ale także, że największe skarby kryją się w szafach naszych babć i powinnyśmy ten fakt wykorzystać. Retro wróciło do łask z hukiem właśnie dzięki niemu!

alessandro michele

Elementarz Gucci

Wbrew pozorom stworzenie stylizacji utrzymanej w tym duchu nie jest wcale łatwe. A to dlatego, że Alessandro Michele wyspecjalizował się w komponowaniu pozornie zupełnie niepasujących do siebie elementów garderoby. Aby stworzyć babciny look nie wystarczą więc elementy, takie jak moherowy lub ażurowy beret, plisowana spódnica czy okulary kujonki. Potrzebny będzie jeszcze wyjątkowy zmysł artystyczny i łatwość łączenia kontrastów.

Jak wykreować najpopularniejszą, włoską markę modową?

Co ciekawe, projekty stworzone przez Alessandro Michele od początku były uważane za antyseksowne. Trzeba przyznać, że za duża sukienka, oversizowe futro czy gogle w postarzanych oprawkach nie należą do rzeczy, które przyprawiają mężczyzn o zawrót głowy. Mimo tego Gucci, odkąd u sterów stanął Michele, cieszy się największą popularnością w historii. Jak sam mówi, właśnie o to chodzi w jego kolekcjach – o efekt postarzenia. Mimo to kobiety bardzo chętnie sięgają po jego ubrania. Babciny look może i nie jest zanadto sexy, ale jest oryginalny, a o to w świecie mody coraz trudniej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *